.

.

Thursday, January 30, 2014

සල්ලි දන් නොදී adobe premiere සරලව ඉගෙන ගනිමුද ......?


ඉතින් ඉතින් කොහොමද යාලුවනේ. පට්ට කාලෙකින් නේද ආයේ එන්ටර් උනේ. ඇත්තටම ඔව්.ජිවිතේ මෙලොම රහක් නැතිව පහු ගිය කාලේ ගෙවුණේ. මාරම දුකයි එ ගැන .එත් ඉතින් මක් කරන්නද. දුක සැප නිති පෙරලෙනවාලුනේ. කොයි හැටි උනත් එක අපලයක් නම් ඉවර වේගෙන එනවා ලොවෙත්. මම හිතනවා  ආයේ හිතේ නිදහසෙන් ඔයාලා එක්ක ඉන්න ලැබෙයි කියලා. හරි දැන් එ වැල් බයිලා ඉවරයි.

අද මම කියන්න පටාන් ගත්තේ බොහොම සුන්දර වගේම මිල අධික සබ්ජෙක්ට් එකක් ගැන. මේක අද ලංකාවේ බොහොම ප්‍රාථමික විදියට කියලා දෙනවා අහිංසක මිනිස්සුන්ගෙන් දහස් ගනන් සල්ලි කඩාගෙන.ඇත්තටම premiere , after effects වගේ මෘදුකාංග වල මුලික දැනුම ගත්තාම අනික් බොහොම සරලව ඉගෙන ගන්න පුලුවන්.මොකද මහලොකු වැඩකිඩ හැම එකකටම හදපු plug-ins ඕන තරම් අන්තර් ජංජාලේ තියෙනවා.

premiere කියන දේ ගැන කියන්න පටන් ගත්තොත් මෙක video editing මෘදුකාංගක්. මේක හදපු කොම්පැණිය තමා කවුරුත් දන්න හදුනන  adobe සමාගම. එකයි මෙක adobe premiere නමින් හැදින්වෙන්නේ. ප්‍රාථමික මට්ටමේ  video editing වලට සහ screen key කිරිමට මේක සුපිරි හාණ්ඩයක්.එහෙනම් වැඩ් පටන් ගනිමුද.......

එහෙනම් මුලින්ම premiere මෘදුකාංග install කරගන්නකො ඔයාලගේ machine එකේ. හරි දැනට ඇවිල්ලා තියෙන අන්තිම වර්ශන් එක මම දන්න විදියට Adobe Premiere Pro CC 7.2  වෙන්න ඕනේ මක රිලිස් උනේ දෙසැම්බර්, 2013. මම නම් ඉතින් මේ වගේ හැඩි දැඩි වර්ශන් අනුමත කරන්නේ නෑ.මම නම් තාම Adobe Premiere Pro CS3 තමා යන්නේ. මොකද බොහොම පහසුයි සහ බර අඩුයි. 

හරි එහෙනම් දැන් පටන් ගනිමු. ඩබල් ක්ලික් කරලා premiere open කරගන්නකො. එතකොට මෙන්න මෙහෙම වින්ඩො එකක් එයි.

1)

මෙතැන්දි වෙන්නේ අපේ project එකට නමක් දීම හා අපිට අවශ්‍ය තැනක පරිගණකය් සේව් කර ගැනීමයි.ඉට අමතරව අපි කරන  video වල ගුණාත්මක බව අඩුවැඩි කරගනිමින්ම  project එකට මුල පුරන්න පුලුවන්.

2)

මෙතැනදි දීලා තියෙන default settings වල මහ ලොකු වැරද්දක්නම් මම දකින්නේ නෑ.එක නිසාමම එවා වෙනස් කරන්න යන්නේ නෑ.එත් තමන්ට ඔනේනම් frame rate , output video format, Sample rate screen angle වගේ දේවල් වෙනස් කරගන්න පුලුවන්. 

හරි නම ගම දීලා එහෙනම් දෙයියනේ කියලා ok button එක ඔබන්නකෝ. එබුවද..? හරි දැන් එහෙනම් දැන් මෙන්න මේ වගේ background  දකින්න ලැබේවි


මම තේරෙන ඉංග්‍රිසියෙන් අවශ්‍ය කරන උපාංග ටික විස්තර කරගෙන යන්නම් සරලව ඉහත රූපයේ තියෙන විදියට. දැන් ඔයාලා ඉන්නේ ඔයාලා සේව් කරගත්තු  project එකේ. ටිකක් නිවි හැනහිල්ලේ අතපත ගාලා බලන්නකෝ. 


තවත් දවසක්

ඔන්න එහෙනම් අදත් අපි ආයෙත් හමු උනා. දැන් අපි ලග ලග හම්බු වෙනවා නේද...? මං හිතන්නේ අපල ලාවට ඉවර වේ‍ගෙන එනවා.හරි එහෙනම් දැන් premiere ඕපන් කරගන්නකෝ.

දැන් අලුත් Sequence එකක වැඩ පටාන් ගනිමු යාලුවනේ.

පහල රූ සටහන් බලන්න. ඔයාලට තමන්ගේම විඩියෝ ෆයිල් එකක් ඕපන් කරගන්න ඔනේනම් sequence එක මත ඩබල් ක්ලික් කරන්න ඔනේ. එතකොට ෆෝල්ඩර් බ්‍රවුස් කරන වින්ඩෝ එක ඕපන් වෙයි. එහෙම නැත්නම්  premiere වල දීලා තියෙන සරල අයිටම් ටිකක් බලා ගන්න පුලුවන් පහත විදියට.





 අපි එ අයිටම් උඩ ක්ලික් කරාම එ අයිටම්ස්  sequence එකට ඇඩ් වෙයි. දැන් මොකද කරන්නේ. මෙතැනට ඇඩ් උනා කියලා අහවල් එකක් පෙන්නනවැයි නේද. හරි ඉ ලගට අපි ඉගෙන ගන්නවා ටයිම් ලයින් එකගැන ලාවට.



මෙතැනදි මම ඇත්තටම කලේ sequence එකට ඇඩ් කරගත්ත අයිටම් එක ටයිම් ලයින් එකට ඩ්‍රැග් කර ගත්තා. එකියන්නේ අයිටම් එක උඩ ක්ලික් කරලා මවුස් එක අත නොහැර ටයිම් ලයින් එකේ විඩියෝ තිරුවට ඇදගෙන ඇවිල්ලා එක උඩ අත්හැරියා. හරිම සරලයි. කරලා බලන්න. එතකොට මේ විදියට පෙනෙවි. දැන් තමන්ට අවශ්‍ය නම් මේක ප්ලේ කරලා බලන්නත් පුලුවන්. මම ටයිම් ලයින්‍ එකේ කාලය සුදු පාටින් දක්වලා තියෙනවා. එකියන්නේ
                                      ms - මිලි තත්පර
                                         s - තත්පර
                                        m - මිනිත්තු
                                         h -  පැය


හරි මම තව උදාහරණයක් විදියට  video එකක් මෙතැන ෂෙයාර් කරන්නම්. මේක  premiere වලින්ම විතරක් එඩිට් උන එකක්. මේකේ video එක කපලා අරන් තියෙන්නේ Gajini කියන හින්දි ෆිල්ම් එකෙන්. එක මේ සිංදුවට ඇඩ් කරලා තියෙන විදිය සහ පාවිච්චි කරලා තියෙන ඉෆෙක්ට්ස් ටික පොඩ්ඩකි විමසිල්ලෙන් බලන්න. මේකත් මුලික අදියරෙ වැඩක්.(මෙතැන හැබැයි රෙසලුෂන් නම් ටිකක් මදි.එකට හේතුව ෆිල්ම් එකේ විඩියෝ එකේ රෙසලුෂනුත් මේ සයිස්ම වීම)





ඉස්සරහට මට ඔයාලට කියලා දෙන්න විඩියොස් හදන්න වෙයි.බලමු මම ඉඩ ලැබෙන විදියට ස්ක්‍රින් කැප්චර් (screen capture) කරලා යූ ටියුබ් (You tube ) එකට upload කරන්නම්.   එතකොට එක බලාන ඔයාලට ඉක්මනට තේරුම් ගන්න පුලුවන් සරලව. ගිහින් එන්නද අදට

( ඇත්තටම මට මේ රුප හදන්න Ps නොහොත් ෆෝටෝ ෂොප් සැහෙන උදව්වක් උනා. ලැජ්ජා නැතිව කියන්න ඕනේ එකත් අපි මේ කතා කරන ඇඩෝබේ පවුලෙම සාමාජිකයෙක් තමා. එක තමා මම ආසම මෘදුකාංගය ඇඩොබේලාගේ. Ps ගැනත් අපි නිදහසේ කතා කරමු සෙට් වෙලා දවසක ;) )


මේ ලිපියනම් තාමඉවර නෑ.එත් මේ දවස් වල මගේ අන්ලිමිටඩ් නෙට් ලයින් එක ලිමිට් වෙලා නිසා මේ ලිපිය සම්පුර්ණ කරන එක ටිකක් දුකින් උනත් කල් දාන්න වෙනවා යාලුවනේ්.